Rosacea

Rode wangen die erger worden bij warm of koud weer, puistjes en een gevoelige, droge huid? Mogelijk heb je dan te maken met rosacea. Rosacea is een inflammatoire huidaandoening die veelal voor komt bij vrouwen tussen de 30 en 50 jaar. Het kenmerkt zich door symmetrische roodheid op wangen, neus, kin en voorhoofd, couperose en ontstekingen. Ook kan rosacea branderig of pijnlijk aanvoelen en opvlammen door omgevingsinvloeden of juist door pittig eten en/of alcohol.
De oorzaak van rosacea is onbekend, maar er zijn wel verschillende factoren die rosacea kunnen uitlokken.
Onderstaande factoren kunnen van invloed zijn op rosacea:

• Huidproducten die veel alcohol of parfum bevatten, deze drogen de huid uit.
  • UV-straling
  • Extreme hitte of kou
  • Erfelijke aanleg
  • Stress

Rosacea is chronisch van aard, maar kan met de juiste medische huidproducten en behandeling onder controle worden gebracht, zodat de opvlammingen minder worden en de huid minder rood.

Behandelwijze

Bij rosacea is het belangrijk om de barrièrefunctie van de huid te herstellen, zodat de huid minder rood gevoelig wordt. De medische thuisproducten van ZO Skin Health zijn hier uitermate geschikt voor en zorgen ervoor dat jouw rosacea onder controle wordt gebracht en blijft. Je ontvangt een ochtend- en avondprotocol, gebaseerd op de behoefte van je huid en jouw wensen. De huidtherapeut zal je hierin begeleiden en ieder maand tot zes weken zal er een controlemoment plaats vinden in de kliniek, welke eventueel aangevuld wordt met een behandeling.

De volgende behandelingen zijn inzetbaar om rosacea onder controle te krijgen:

Wil jij weten welke behandeling voor jou geschikt is?
Ik vertel je er graag meer over tijdens een vrijblijvend en kosteloos intakegesprek.

Locatie

Baansestraat 6
5825BX Overloon
Je vindt ons op de eerste verdieping van Gezondheidscentrum d'n Bond.

Vrijdag 09.00-21.00 uur
Zaterdag 09.00-18.00 uur