Acne

Je wordt ’s ochtends wakker, kijkt in de spiegel en ziet een of meerdere rode bultjes in je gezicht, mogelijk met een puskopje. Herken jij dit? Dan heb je mogelijk in enige mate last van acne. Acne is een chronische ontsteking van de talgklier en het komt met name voor rond de puberteit, maar kan ook voor onzekerheid zorgen op latere leeftijd. Acne ontstaat meestal door een combinatie van onderstaande vier factoren:

• Toegenomen talgklierproductie, doordat de talgklier overgevoelig is voor mannelijke hormonen
  • Een verdikte huid (dode huidlagen), waardoor de talgklier wordt afgesloten
  • De P. Acnes bacterie die zorgt voor ontstekingen
  • Erfelijkheid

Hygiëne, stress en voeding kunnen daarnaast ook een rol spelen, maar zijn niet de oorzaak van acne.
Mee-eters en puistjes zijn de belangrijkste verschijnselen  van acné en naast het gezicht, zien we ze ook vaak op het decolleté, de schouders en de rug. Rode vlekjes, een vette huid en een bobbelige huidstructuur kunnen ook duiden op een vorm van acne. Al deze kenmerken kunnen effectief worden behandeld bij JC Huidkliniek.

Behandelwijze

Acne kent verschillende vormen en daarom zal er tijdens het intakegesprek een individueel behandelplan worden opgesteld. Het behandelplan zal in veel gevallen bestaan uit behandelingen in de praktijk en ZO Skin Health behandelproducten voor thuisgebruik. De behandelingen en behandelproducten zorgen er voor dat dode huidcellen worden verwijderd, de talgproductie verminderd en het gaat bacteriën tegen. Een zichtbaar en voelbaar resultaat is door deze combinatie vaak al mogelijk na 2 tot 3 maanden! Voor het behalen van een optimaal resultaat kunnen de volgende behandelingen, al dan niet in combinatie, worden ingezet:
Medische behandelproducten van ZO Skin Health
Acnetherapie
Chemische peeling
Camouflageproducten van Colorescience
SkinPen behandeling (bij textuurveranderingen)

Wil jij weten welke behandeling voor jou geschikt is?
Ik vertel je er graag meer over tijdens een vrijblijvend en kosteloos intakegesprek.

Locatie

Baansestraat 6
5825BX Overloon
Je vindt ons op de eerste verdieping van Gezondheidscentrum d'n Bond.

Vrijdag 09.00-21.00 uur
Zaterdag 09.00-18.00 uur